Anuntul a fost fåcut în urmå cu aproximativ o orå, de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe o paginå de socializare.




Dupå ce în urmå cu 2 såptåmâni, la Focșani, Cristian Ovidiu Pistol, director general în cadrul Companiei Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cornel Bunghiuz, administratorul asocierii de firme române (SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL) semnau contractele pentru tronsoanele 1 si 4, aståzi, a fost anuntat ca fiind acelasi câstigator, asta daca nu vor fi depuse contestatii!
În 10 zile, pot fi demarate procedurile de semnare a contractelor, dacă rezultatul licitației nu va fi contestat, mentioneazå Grindeanu.
Câștigătorul desemnat astăzi pentru tronsoanele 2 și 3 (66,9 km) ale Autostrăzii Buzău-Focșani este același constructor român care a semnat contractele pentru tronsoanele 1 și 4 ale aceleiași autostrăzi, în urmă cu două săptămâni.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei (fără TVA).
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA).
Construcția ambelor tronsoane, finanțată prin PNRR, va dura 26 de luni (2025).
Pentru tronsonul 2 contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste râul Râmnic și peste DN22.
Pentru tronsonul 3 este prevăzută în contract inclusiv construcție a 18 poduri și a unui pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna.
Toate cele 4 tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani (Secțiune a A7) vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova.