În urmă cu 3 ani Guvernul PNL făcea primii pași pentru ca visul șoferilor vrânceni și moldoveni să devină realitate. Astfel, la acea vreme au fost inițiate demersuri concrete pentru finanțarea construcției Autostrăzii A7, dezvoltarea infrastructurii dinspre Muntenia către Moldova fiind o prioritate pentru administrația liberală pe care o reprezint. Încă de atunci am susținut ceea ce puțini credeau că se poate realiza. Astăzi, visul nostru a devenit realitate!, spunea presedintele CJ VRANCEA, Catalin Toma

Contractele de execuție pentru loturile 1 și 4 din Autostrada Buzău – Focșani (A7) au fost semnate de către Cristian Ovidiu Pistol, director general în cadrul Companiei Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), de către Cornel Bunghiuz, administratorul asocierii de firme române (SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL) care a câștigat licitația, în prezența a numeroși invitați din administrația centrală și locală, printre ei numărându-se doamna senator Raluca Ioan, dar și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.


Construcția a încă două tronsoane din A7 (Autostrada Moldovei) devine posibilă de astăzi !

Au fost semnate la Focșani contractele pentru construcția tronsoanelor 1 și 4 (15,54 km) ale Autostrăzii Buzău-Focșani (82,44 km) dar și contractul de finanțare prin PNRR.
Constructorul român căruia i s-au atribuit ambele contracte de execuție, cu o valoare totală de 1,45 de miliarde de lei (fără TVA), trebuie să finalizeze lucrările în anul 2024 (20 de luni).
Pe tronsonul 1 (Buzău – Vadu Pașii), cu o lungime de 4,6 km și o valoare de 689,28 milioane de lei (fără TVA), antreprenorul va construi inclusiv 4 poduri, pasaje și viaducte și un nod rutier.
Pentru suma 763,72 milioane de lei (fără TVA) același antreprenor va construi pe cei 10,94 de km ai tronsonului 4 (Mândrești Munteni – Focșani Nord), inclusiv 7 poduri, pasaje și viaducte dar și două noduri rutiere.
Pentru a asigura banii necesari construcției am semnat tot astăzi la Focșani contractul de finanțare din fonduri europene nerambursabile (PNRR).
Este asigurată astfel finanțarea construcției celor 4 tronsoane, în valoare totală de 4,9 miliarde de lei (fără TVA), pe măsură ce sunt semnate contractele de execuție a lucrărilor.
Suma alocată construcției tronsoanelor 1 și 4 prin acest contract este de 1,45 de miliarde de lei (fără TVA), iar banii necesari construcției tronsoanelor 2 și 3 vor fi alocați prin acte subsecvente contractului semnat astăzi.
Tronsonul 1 (km 0+000 – km 4+600) Buzău si Vadu Pașii (4,6 km). Valoare contract: 689,28 milioane de lei (fără TVA).
Tronsonul 4 (km 71+500 – km 82+440) Mândrești Munteni – Focșani Nord (10,94 km). Valoare contract: 763,72 milioane de lei (fără TVA).
Umbrarescu va avea la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor, perioada de garanție fiind de 10 ani.